زویپ سرور

سرور مجازی گزینه ای مناسب برای سایت‌ها و شرکت هایی است که نیاز به منابع اختصاصی دارند

زویپ سرور

سرور مجازی گزینه ای مناسب برای سایت‌ها و شرکت هایی است که نیاز به منابع اختصاصی دارند

زویپ سرور با بهره گیری از کادری متخصص و متعهد آماده ارائه خدمات وب از قبیل ثبت دامنه، سفارش هاست، سرور مجازی و خرید لایسنس با کیفیت بالا و تعرفه اقتصادی می باشد.

۱۷ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

  •  

یکی از امکانات کاربردی دیگر دایرکت ادمین امکان ساخت زیردامنه می‌باشد. زیر دامنه ها خود نوعی دامنه هستند و می‌توانند میزبان سایت مستقلی باشند زیرا فایل های آنها از فایل های سایت اصلی جدا می‌باشد. در آموزش ساخت زیردامنه در سی‌پنل به طور کامل توضیحاتی ارایه شده است، می‌توانید برای خواندن توضیحات بیشتر به این مقاله مراجعه بفرمایید. زیردامنه ها از دو بخش تشکیل می‌شوند. نام انتخابی شما و دامنه اصلی به همراه پسوند، به عنوان مثال Subdomain.zoip.ir یک ساب دامنه می‌باشد، بخش اول یعنی subdomain نام دلخواه می‌باشد، zoip.ir نیز دامنه اصلی و بخش دوم می‌باشد. در ادامه به مراحل ساخت ساب دامنه در دایرکت ادمین به طور کامل می‌پردازیم.

از قسمت اکانت منیجر وارد بخش Subdomain Management شوید، پس از ورود با صفحه پایین روبرو خواهید شد.

در این بخش می‌توانید ساب دامین هایی که قبلا اضافه شده اند را مدیریت کنید یا یک زیردامنه جدید بسازید. برای ساخت ساب دامین بر روی گزینه Add Subdomain کلیک کنید تا پنجره ساخت برای شما باز شود.

در بخش اول نام subdomain خود را وارد کنید و در صورتی که میزبانی چند سایت را دارا هستید از بخش دوم دامنه خود را انتخاب کنید.

در انتها بر روی ADD SUBDOMAIN کلیک کنید. در انتها نیز پیغام سبز رنگی به شما نشان داده خواهد شد.

همانطور که در پاراگراف اول توضیح داده شد، فایل های زیردامنه ها از فایل های سایت اصلی جدا می‌باشند، به همین دلیل شما می‌بایستی فایل های خود را در ساب دامین به طور جدا اپلود کنید. وارد فایل منیجر دایرکت ادمین بشوید، از پوشه دامین وارد پوشه دامین اصلی خود بشوید. به پوشه Public_html وارد شوید و سپس خواهید دید پوشه ای با نام ساب دامینی که شما ساخته اید وجود دارد. وارد پوشه شوید و فایل های خود را در آنجا اپلود کنید.

امیدوارم این مقاله زویپ سرور نیز برای شما مفید واقع شده باشد.حال که با کنترل پنل دایرکت ادمین بیشتر آشنا شدید در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست دایرکت ادمین را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی دایرکت ادمین و لایسنس دایرکت ادمین از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت ما بسپارید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

  •  

 

در گذشته‌ای نه چندان دور ارتباط برقرار کردن بین افراد فقط از طریق تلفن بود و اشخاص نمی‌توانستند هم‌دیگر را ببینند اما در دنیایی که زندگی می‌کنیم ارتباط برقرار کردن ساده‌ترین کار ممکن شده است. ساده‌ترین ارتباطی که می‌توان مثال زد ارتباط تصویری یا همان تماس تصویری است که در گذشته باور آن سخت بود. از دیگر امکاناتی که در حال حاضر بسیار ساده شده است ارتباط دو سیستم عامل از راه دور به یکدیگر است. این اتصال بر پروتکل‌های مختلفی است که صورت می‌گیرد و در ویندوز رایج‌ترین آن را می‌توان به اشتراک گذاری فایل‌ها در یک شبکه داخلی و ارتباطات ریموت دسکتاپی را مثال زد. حال در این مقاله ما قصد داریم به شما آموزش دهیم تا بتوانید از اتصالاتی که به ویندوز شما است مطلع شوید.

ابتدا شما باید Command Prompt و یا Windows PowerShell خود را به صورت Run as administrator باز نمایید.

دستوراتی که از طریق آن می‌توانیم از اتصالات خود مطلع شویم

اولین دستوری که شما می‌توانید از اتصالات خود در سیستم عامل خود مطلع شوید دستور net session است. شما از طریق این دستور می‌توانید آیپی شخصی که به شما دسترسی پیدا کرده است و از چه یوزرنیمی استفاده کرده است را متوجه شوید.

net session

دستور دیگری که می‌توانید بفهمید که اشخاص به چه فولدری از ویندوز شما دسترسی پیدا کرده‌اند دستور net file است. شما با این دستور می‌توانید متوجه شوید که شخصی که به ویندوز شما دسترسی پیدا کرده است به چه پوشه‌ای دقیق متوجه شوید.

net file

دستور دیگری که می‌توانید از تمام اتصالات به سیستم‌عامل خود مطلع شوید دستور netstat است. این دستور تمام اتصالات شما را به نمایش می‌گذارد.

netstat

نمایش اتصالات از طریق رابط گرافیکی

سه دستوری که در بالا برای شما آورده شد در فضای ترمینالی بودند اما این روش در فضای گرافیکال است و شما می‌توانید بدون کد زدن متوجه اتصالات خود شوید. ابتدا باید روی نوار وظیفه‌ی خود کلیک راست کنید و Task Manager را انتخاب نمایید.

سپس از تب‌های بالای صفحه‌ای که برای شما به نمایش گذاشته شده است Performance را انتخاب نمایید. و در پایین صفحه‌‌‌ٔ آن روی ‌Open Resource Monitor کلیک نمایید تا پنجره‌ای برای شما باز شود.

در پنجره‌ای که برای شما به نمایش در می‌آید سمت چپ بخش‌های مختلفی است که شما می‌توانید از طریق Network Activity از اتصالات تحت شبکه‌ای خود چه داخلی و چه اینترنتی را بفهمید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

  •  

همانطور که می‌‎دانید FTP مخفف File Transfer Protocol یک پروتکلی است که برای انتقال فایل‌ها استفاده می‌شود که از این پروتکل می‌توانید در سی‌پنل استفاده نمایید. برای کار کردن با این پروتکل می‌توانید به مقاله‌ی ساخت اکانت FTP مراجعه نمایید. گاهی اوقات پیش می‌آید برای شما که نیاز دارید فضای میزبانی خود را برای انتقال فایل استفاده نمایید و اینجاست که بدست آوردن آمار و ارقامی که در پروتکل FTP هست به کار شما می‌آید. برای بدست آوردن این آمار و ارقام ابزار Webalizer FTP شدیداً به کار شما می‌آید.

Webalizer FTP کجای سی‌پنل قرار دارد؟

به تب METRICS مراجعه کرده و Webalizer FTP را انتخاب نمایید.

نکته: دقت داشته باشید که زمانی که از پروتکل FTP سایت خود برای ارسال محتوا به بازدیدکنندگان خود استفاده نکرده باشید، زمانی که روی Webalizer FTP کلیک کنید، وارد صفحه‌ای خواهیدشد که به شما هشدار خواهد داد که اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد. درغیراین صورت صفحه‌ای به‌مانند تصویر زیر به شما نشان داده خواهد که باید روی پیوند آبی‌رنگ انتهای آن کلیک کنید.

روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

مشاهده‌ی آمار و ارقام FTP در سی‌پنل

آمار به تفکیک ماه قابل نمایش است و با کلیک روی پیوند هر ماه، وارد صفحه‌ی آمار همان ماه خواهید شد. پس دقت داشته باشید که بازدیدهای عادی که از سایت شما صورت می‌گیرد با پروتکل HTTP است و توسط مرورگر کاربران سایت باید انجام گیرد. اما یک نوع بازدید هم می‌توان با پروتکل FTP داشت که صفحات سایت شما به مانند حالت عادی برای بازدید کنندگان قابل نمایش نیست. بلکه محتویات هر مسیر برای آنها درون مرورگر یا نرم‌افزار سمت مشتریِ آن‌ها فهرست می‌گردند. که با کلیک روی هر کدام دانلود آن پرونده شروع می شود آمار بخش Webalizer FTP با این نوع بازدید از سایت پر می شود.

 

هم اکنون که با سی پنل بیشتر آشنا شدید، می توانید جهت خرید هاست سی پنل یا مشاوره قبل از خرید با ما در ارتباط باشید.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست سی‌پنل را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی سی پنل و لایسنس سی‌پنل از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

  •  

یکی دیگر از قابلیت های حیاتی دایرکت ادمین مدیریت رکوردهای DNS می‌باشد که به ما اجازه تعریف و اختصاص دادن یک زیردامنه به یک ایپی را می‌دهد. این قابلیت کاربردهای بسیار زیادی دارد و همانطور که ذکر شد یکی از آنها اختصاص ساب دامین می‌باشد و مورد بعدی نیز تعریف A رکورد و یا جابه‌جایی میل سرور های شرکت می‌باشد. زمانی که شما بخواهید میل سرور های خود را جابه‌جا کنید می‌بایستی به این بخش مراجعه کنید و رکورد های MX را دستخوش تغییرات کنید. کارایی این بخش به این نقطه ختم نمی‌شود و کاربردهای سطح بالایی دارد.

از قسمت مدیریت اکانت وارد قسمت DNS Management بشوید. این بخش در سطح یوزر در دسترس می‌باشد. فراموش نکنید به رکورد های اصلی که در ادامه اشاره خواهیم کرد دست نزنید زیرا باعت قطع ارتباط هاست با دامنه شما و همچنین میل سرور ها می‌شود، البته اگر به صورت دقیق می‌دانید در حال انجام چه کاری هستید می‌توانید هر گونه تغییری را انجام دهید.

پس از ورود به این بخش با صفحه بالا روبرو خواهید شد. در صورتی که اولین بار است به این صفحه مراجعه می‌کنید، رکورد هایی که در این بخش وجود دارند رکوردهای اصلی هستند. برای اضافه کردن یک رکورد جدید بر روی ADD RECORD در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید. به عنوان مثال ما در این آموزش یک زیر دامنه به ایپی دلخواه اختصاص می‌دهیم.

پس از کلیک بر روی اضافه کردن رکورد با پنجره بالا روبرو می‌شوید که در ادامه تمامی گزینه ها برای شما توضیح داده می‌شود.

Record Type : نوع رکورد را از این منوی کشویی انتخاب کنید. رکورد های A مربوط به برگرداندن اسم به ایپی و بالعکس استفاده می‌شود.

Name : در این بخش نام موردنظر خود را وارد کنید. به عنوان مثال ما زیر دامنه Hosseini.zoip.ir را به آیپی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۲۵۰ اختصاص می‌دهیم.

TTL : این فیلد مربوط به زمان زنده ماندن پکت های ارسالی ‌می‌باشد. یعنی یک پکت از چندتا روتر می‌تواند عبور کنید در صورتی که این مقدار برابر با ۳۶۰۰ باشد پکت می‌تواند از این تعداد روتر عبور کند. ttl مخفف Time To Live می‌باشد که به معنای زمان زنده ماندن است.

Value : آیپی مورد نظر یا مقدار موردنظر را در این بخش وارد کنید.

در نهایت پس از وارد کردن اطلاعات کافی بر روی ADD کلیک کنید تا این رکورد ذخیره شود.

سپس خواهید دید که رکورد مورد نظر شما اضافه شده است. در بیشتر مواقع زمان زیادی طول نمی‌کشد تا زیر دامنه به ایپی متصل شود اما در برخی مواقع نیز نهایتا ۴۸ ساعت طول می‌کشد. برای ویرایش رکورد ها نیز بر روی نماد مداد در سمت راست رکورد ها کلیک کنید.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست دایرکت ادمین را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی دایرکت ادمین و لایسنس دایرکت ادمین از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

  •  

همانطور که می‌دانید Visual Studio Code را می‌توان یکی از بهترین ویرایشگرهایی دانست که توسعه‌دهندگان از آن استفاده می‌کنند. از مزیت‌های این ویرایشگر Open Source بودن آن است و این باعث شده است افراد زیاد از توسعه‌دهندگان این ویرایشگر را توسعه دهند و روز به روز به قابلیت این ویرایشگر بیفزایند. از دیگر مزیت‌هایی که می‌توان برای این ویرایشگر برشمرد جامعه‌ی گسترده‌ای از کاربران این نرم‌افزار است که سبب شده است تا توسعه‌دهندگان برای سهولت کار در این ویرایشگر افزونه‌هایی را معرفی کنند تا سرعت ما را در کد زدن بالا ببرد.

برای رفتن به قسمت اکستنشن‌ها مطابق عکس پیش بروید.

Live Server

این اکستنشن که ۲۲ میلیون دانلود داشته برای شما یک لوکال هاست را فعال می‌کند و خودکار در مرورگر شما فعال می‌شود. هر تغییری را که در فایل وارد کنید و ذخیره کنید بلافاصله بدون اینکه صفحه را بازخوانی کنید در مرورگر شما اعمال می‌شود.

Code Runner

وی اس از تمام زبان‌های برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند و هر توسعه‌دهنده و برنامه‌نویسی می‌تواند با وی‌اس‌کد کار کند. اما این ویرایشگر قابلیت اجرای بعضی از کدها را ندارد که اینجا Code Runner به کمک ما می‌آید. این اکستنشن تاکنون ۱۳ میلیون دانلود داشته.

Prettier – Code formatter

اگر کدهای نامرتبی داری این افزونه برای شما بسیار مناسب است. این افزونه که از بسیار از زبان‌های برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت خودکار کدهای شما را مرتب کند و دیگر نگران بی‌نظمی در کدهای خود نباشید. این افزونه بیش از ۲۲ میلیون نصب را داشته است.

Snippets

Snippetها یک افزونه‌ی بسیار عالی برای بهره‌وری هستند. Snippets مجموعه‌ای از افزونه‌ها برای پسوندهای مختلف و رایج‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی هستند.کارایی این افزونه‌ها به شکلی است که شما بخشی از یک کدی که از قبل در زبان شما تعریف شده است را تایپ می‌کنید سپس enter را فشار می‌دهید و آن قطعه کد به صورت خودکار برای شما تایپ می‌شود. همچنین، Ctrl + Space در ویندوز می‌توانید پیشنهادهایی که افزونه بر اساس نوشته شما است را ببینید.

  • Angular Snippets (Version 13)
    • این افزونه برای فریمورک انگولار است و می‌تواند برای برنامه نویسان این فریمورک بسیار مناسب باشد. این افزونه بیش از ۳ میلیون نصب را تاکنون داشته است.
  • JavaScript (ES6) code snippets
    • اگر شما جاوااسکریپت کار می‌کنید این افزونه بسیار به کار شما می‌آید و کار شما را در کدنویسی سهل وآسان می‌کند. این افزونه بیش‌ از ۸ میلیون نصب را تاکنون داشته است.
  • HTML Snippets
    • برای تکمیل خودکار تگ‌های html این افزونه را پیشنهاد می‌کنم.
  • Vue 3 Snippets
    • Vue Js یکی از بهترین فریمورک‌های جاوااسکریپت است که این افزونه بسیار به نیاز توسعه دهندگانی که با این فریمورک کار می‌کنند خواهد آمد. این افزونه بیش از ۲ میلیون نصب را داشته است.

Python

پایتون که یکی از محبوب‌ترین زبان‌های دنیاست و جامعه‌ی بسیار زیادی را با خود به همراه دارد. این افزونه برای پایتون‌کارانی که با وی‌اس‌کد کار می‌کنند بسیار مناسب است و در سرعت کدنویسی آن‌ها بسیار تاثیر می‌گذارد. این افزونه بیش از ۵۸ میلیون نصب را تاکنون داشته است.

CSS Peak

CSS Peak یک افزونه‌ی بسیار عالی برای توسعه‌دهندگان وب است. شما با این هاور کردن هر کلاس در css می‌تواند المنت آن را در html مشاهده نمایید.

Icons

شاید آیکون‌ها چیزی مهمی نباشند اما اگر تمی زیبایی را نصب کنید باید افزونه‌هایی رو هم نصب کنید تا به زیبایی تم شما بیفزاید.

  • vscode-icons
  • Material Icon Theme
  • Material Theme Icons

GitLens — Git supercharged

اگر میخواهید قابلیت‌های Git را با VScode یکی کنید این افزونه بسیار مناسب شما است. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا بدانید که چه کسی، چرا و چه زمانی کد تغییر کرده است. همچنین به شما امکان می دهد تاریخچه و تکامل یک پایگاه کد را کشف کنید. این افزونه بیش از ۱۵ میلیون کاربر دارد.

Auto Rename Tag

آخرین افزونه‌ی این مقاله را به Auto Rename Tag اختصاص می‌دهیم. این افزونه که مناسب html است به ما این امکان را می‌دهد تا وقتی اسم تگی را ویرایش می‌کنیم با ویرایش تگ باز یا بسته آن به طور خودکار ویرایش شود.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

همچنین شما می‌توانید ویرایشگر Visual Studio Code را از اینجا دانلود کنید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

  •  

در دنیایی که قرار داریم و هرلحظه هکرها از صفحاتی مانند درگاه‌های بانکی و وب‌سایت‌های پر دولتی و… که مورد اعتماد مردم است سوء استفاده می‌کنند اولین نگاه آن‌ها به علامت قفل امنیتی می‌افتد که کنار نوار آدرس هر وب‌سایت دیده می‌شود. از این رو یکی از دغدغه‌هایی که برای وب‌سایت‌ها وجود دارد گواهی‌نامه‌ی SSL است. و با فعال کردن این گواهی آدرس وب سایت خود را از http به https تبدیل می‌کنند و اعتمادی را به مخاطبین خود می‌دهند. و همچنین امنیت را برای اطلاعات خود برقرار می‌سازند. در این بخش ما با سی پنل می‌خواهیم این گواهینامه را با ابزار SSL/TLS فعال کنیم.

چند نکته قبل از فعالسازی

البته قبل از انجام این کار باید به چند نکته توجه داشته باشیم. اول اینکه در بیشتر مواقع برای نصب SSL روی سایت ما نیاز به یک IP اختصاصی داریم که باید هزینۀ آن را به صورت ماهیانه بپردازیم. علاوه بر آن جواز SSL را باید خریداری کنیم که این هم خود شامل هزینه است. گذشته از این حرفها در بیشتر مواقع سایت شما دارای یک SSL رایگان است که اگر سایت خود را با https باز کردید و خطایی از طرف مرورگر به شما برگردانده نشد، به این معناست که SSL به درستی و بدون مشکل روی سایت شما در حال کارکردن است. البته همۀ شرکت‌ها SSL رایگان را ارائه نمی‌کنند. ولی زویپ سرور این امکان را برای همه‌ی مشتریان خود مهیا کرده است و علاوه بر اینکه می‌توانید از این SSL رایگان و معتبر استفاده کنید، قادر به تعویض آن با یک جواز SSL دیگر از این بخش از سی پنل هستید.

SSL در کدام قسمت سی پنل قرار دارد؟

چگونه با SSL کار کنیم؟

اگر بخواهید یک گواهینامه SSL جدید نصب کنید. باید مراحلی که در تصویر زیر نشان داده شده است را طی کنید.

  1. Private Keys (KEY): در اولین مرحله شما باید یک کلید خصوصی بسازید. این کلید خصوصی با وارد کردن مشخصات خود در قسمت‌های مختلف صفحه‌ی Generate, view, upload, or delete your private keys ساخته می‌شود و روی سرور ذخیره می‌شود.
  2. Certificate Signing Requests (CSR): در مرحلۀ دوم باید یک سند درخواست جواز بسازید که این سند یک فایل با پسوند csr است که شما با انتخاب کلیدی که در مرحلۀ قبلی ساختید و سپس پر کردن مشخصات خود آن را می‌سازید. حالا باید این سند csr را به شرکت صادر کننده‌ی جواز SSL بدهیم و در نهایت کد جواز را دریافت کنیم.
  3. Certificates (CRT): با دریافت کد یا سند جواز، آن را از این بخش روی فضای میزبانیِ خود نصب می‌کنیم.
  4. Install and Manage SSL for your site (HTTPS): حالا از این قسمت باید جواز SSL نصب شده را روی دامنه‌ی مدنظرمان فعال کنیم.

فراموش نکنید که از قسمت (HTTPS (site your for SSL Manage and Install که مرحلۀ چهارم از نصب SSL روی سایت بود، می‌توانید تمامی جوازها را برای همه‌ی دامنه‌های خود کنترل و مدیریت کنید. به عنوان مثال از بخش Manage Websites SSL Installed این صفحه که تصویر آن را در زیر شاهد هستید، دامنه‌های شما که حاوی SSL هستند را می‌توانید ببینید. با کلیک روی Details Certificate جزئیات هر جواز امنیتی را خواهید دید که مربوط به یک یا دسته‌ای از دامنه‌های شماست.

از قسمت Install an SSL Website هم می‌توانید یک SSL را که قبلاً با استفاده از سه روش اولیه روی فضای میزبانیِ خود نصب کردید را، روی یک دامنه فعال کنید. کافی است روی Certificates Browse کلیک کنید تا تمامی جوازهای امنیتی که تا به الان نصب کردید را ببینید. سپس آنها را برای دامنه‌ای از دامنه‌های خود فعال کنید.

هم اکنون که با سی پنل بیشتر آشنا شدید، می توانید جهت خرید هاست سی پنل یا مشاوره قبل از خرید با ما در ارتباط باشید.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست سی‌پنل را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی سی پنل و لایسنس سی‌پنل از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

  •  

کار کردن با فایل منیجر دایرکت ادمین کمی دشوار است اما شما می‌توانید با اکانت های FTP به راحتی فایل های خود را مدیریت کنید. FTP مخفف File Transfer Protocol به معنای پروتکل انتقال فایل می‌باشد، این قابلیت زمانی به کار شما می‌آید که می‌خواهید فایل هایی با حجم بالا یا حجم بسیار ناچیز آپلود یا دانلود کنید، البته برای دانلود و اپلود معمولی نیز می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. یکی از دیگر از کاربرد های این موضوع زمانی می‌‌باشد که همکار شما نیازمند دسترسی به فایل های سایت می‌باشد و شما نمی‌خواهید دسترسی کاملی به هاست داشته باشد. دایرکت ادمین یک اکانت ftp پیشفرض با ساخت هر هاست می‌سازد اما شما می‌توانید بسته به محدودیت هاست خود تعداد زیادی اکانت ftp بسازید.

چه زمانی از FTP استفاده می‌کنیم ؟

  • زمانی که قصد دانلود یا اپلود فایل هایی با حجم بالا را دارید.
  • زمانی که می‌خواهید چندین فایل را اپلود کنید و حجم های متفاوتی دارید.
  • تمایلی ندارید برای اپلود یک فایل ساده به هاست خود لاگین کنید و فایل را اپلود کنید.
  • شخصی می‌خواهد فایلی در هاست شما آپلود کند اما شما نمی‌خواهید دسترسی کاملی به هاست شما داشته باشد.
  • ….

ابتدا وارد قسمت FTP Management از بخش Account Manager بشوید، سپس در ادامه مراحل با ما همراه باشید.

در این صفحه می‌‌توانید اکانت های خود را مدیریت کنید، بر روی گزینه Create FTP Account کلیک کنید تا صفحه ساخت اکانت جدید برای شما باز شود.

در این بخش چهار گزینه وجود دارد که به توضیح هریک از آنها خواهیم پرداخت.

Domain : در صورت انتخاب این گزینه حساب FTP به تمامی فایل های هاست دسترسی خواهد داشت و قادر به مدیریت آنها می‌باشد.

FTP : با انتخاب این گزینه حساب FTP به پوشه Public_FTP درون هاست دسترسی خواهد داشت و نمی‌تواند دیگر پوشه ها را مشاهده کند.

User : در این حالت یک دایرکتوری یا فولدر با نام کاربر ساخته می‌شود که کاربر فقط می‌تواند به آن پوشه دسترسی داشته باشد. این دایرکتوری در مسیر Public_html ساخته خواهد شد.

Custom : این گزینه حالت سفارشی یا کاستوم می‌باشد. در این حالت شما قادر به ساخت دایرکتوری دلخواه در هر مسیری می‌باشید و می‌توانید تعیین کنید این اکانت تنها به دایرکتوری خودش دسترسی داشته باشد یا به دیگر فایل های هاست نیز دسترسی داشته باشد.

حال می‌بایستی یکی از چهار مورد Domain / FTP / User / Custom را انتخاب کنید و سپس نام کاربری و رمز عبور دلخواه را تنظیم کنید. ابتدا در بخش FTP Username یوزر نیم دلخواه را وارد کنید، رمز عبور خود را نیز در بخش Enter Password وارد کنید، پس از انتخاب یکی از چهار مورد توضیح داده شده بر روی گزینه Create کلیک کنید.

در انتها نیز با نمایش اطلاعات حساب کاربری و پیغام سبز رنگ مراحل ساخت اکانت به پایان می‌رسد و می‌توانید با وارد کردن اطلاعات اکانت در برنامه filezilla به اکانت مربوطه متصل شده و به مدیریت فایل ها بپردازید.

امیدوارم این مقاله زویپ سرور نیز برای شما مفید واقع شده باشد.حال که با کنترل پنل دایرکت ادمین بیشتر آشنا شدید در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست دایرکت ادمین را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی دایرکت ادمین و لایسنس دایرکت ادمین از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت ما بسپارید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

  •  

وردپرس از بهترین cms ها می‌باشد و امکانات و راحتی را برای اشخاصی که نیازمند سایت می‌باشند اما دانش برنامه نویسی سمت وب را ندارند فراهم می‌کند. در برخی مواقع پیش می‌آید شما قصد تغییر دامنه را به هر دلیلی دارید اما نمی‌دانید چگونه اینکار را انجام دهید و یا سوالاتی در این رابطه دارید که جواب آنها را نمی‌دانید، نگران نباشید ما در این مقاله به تمامی سوالات و نحوه انجام تغییرات دامنه خواهیم پرداخت.

همانطور که در مقاله دامنه چیست؟ توضیح داده شد، دامنه همانند یک نشانی اینترنتی می‌باشد درست مانند آدرس خانه شما. برخی مواقع پیش می‌آید افراد قصد خرید دامینی که شخص دیگری خریده را دارا می‌باشند و در زمان آزادی دامنه آن را خریداری می‌کنند، سپس نیز باید به فکر تغییر دامنه باشند تا سایت شما داون نشود. تغییر آدرس سایت در وردپرس به دو صورت می‌تواند انجام شود. راه اول مخصوص زمانی می‌باشد که سایت شما و وردپرس شما در حال کار هستند و هر دو دامنه جدید و قدیمی در اختیار شما می‌باشد. راه دوم نیز برای مواقعی که دامین قبلی از اختیار شما خارج شده و سایت دیگر بالا نمی‌آید می‌باشد. هر دو راه آسان هستند و به هیچ عنوان نگران نباشید. ابتدا راه اول که مخصوص زمانی می‌باشد که سایت شما در حال کار است گفته می‌شود و سپس راه دوم که برای زمانی می‌باشد که سایت شما داون شده است.

مرحله اول

اولین مرحله و مهمترین مرحله بکاپ گرفتن از هاست می‌باشد. اگر خطایی در هنگام اجرای تغییرات رخ دهد و شما به اروری برخورد کنید و بکاپی از قبل نگرفته باشید متاسفانه می‌بایستی با سایت خود خداحافظی کنید، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود ابتدا یک فول بکاپ از هاست خود به کمک مقاله بکاپ گرفتن در سی‌پنل گرفته و سپس به ادامه مراحل بپردازید.

مرحله دوم

پس از لاگین به وردپرس به بخش تنظیمات وارد شوید. در قسمت نشانی وردپرس URL وردپرس جدید خود را وارد کنید و در قسمت نشانی سایت، URL یا همان دامین جدید را وارد کنید. سپس به پایین صفحه اسکرول کنید و ذخیره تغییرات را بزنید. سپس خواهید دید که سایت شما در دامین جدید باز خواهد شد. در انجام تغییرات این مرحله دقت لازم را به خرج دهید زیرا هرگونه اشتباه تایپی در این مرحله شما را وادار می‌کند روش دوم را به اجبار انجام دهید تا سایت به صورت صحیح و برروی دامین جدید بالا بیاید.

روش دوم ـ مرحله اول

این روش همانطور که در بالاتر توضیح داده شد برای زمانی می‌باشد که سایت داون می‌باشد و دامنه قبلی سایت از اختیار شما خارج شده است. ابتدا به سی‌پنل یا دایرکت ادمین خود لاگین کنید و سپس به بخش مدیریت پایگاه داده یا همان phpmyadmin وارد شوید.

از منوی سمت چپ بر‌ روی دیتابیس موردنظر که در هنگام ساخت وردپرس استفاده شده است کلیک کنید.

همانند تصویر بالا بر روی wp_option کلیک کنید. لازم به ذکر تنها بر روی نام دیتابیس کلیک کنید و به دیگر گزینه ها کاری نداشته باشید زیرا اگر ندانید مشغول چه کاری هست عواقب سنگینی برای سایت شما خواهد داشت.

پس از ورود به بخش wp_option همانند تصویر بالا گزینه هایی برای شما نمایان می‌شود. دو ستون اول که با نام های siteurl و home مشخص شده اند همانند موارد روش قبل می‌باشند. بر روی Edit در سمت چپ گزینه اول و دوم کلیک کنید سپس دامنه جدید را به همراه https:// وارد کنید. فراموش نکنید https:// حتما باید وارد شود. پس از ویرایش هر گزینه GO را بزنید و فیلد های دیگر که خالی می‌باشند را دستخوش تغییرات نفرمایید. پس از ویرایش هر دو ستون تنظیمات به صورت اتوماتیک ذخیره خواهد شد و شما می‌توانید صفحه را ببندید. سپس مشاهده خواهید کرد که سایت شما بر روی دامنه جدید بالا خواهد آمد. اگر در هریک از مراحل بالا به مشکل برخوردید بکاپ های خود را بازگردانی کنید تا مشکل شما حل گردد و سپس از ابتدا اقدام کنید و یا اینکار را به دست متخصصین بسپارید. در نهایت فراموش نکنید در بعضی موارد امکان دارد سایت بلافاصله در دامین جدید بالا نیاید و نیازمند مدت زمانی چند ساعته باشد.

امیدوارم از این مقاله زویپ سرور نیز بهره برده باشید. در صورتی که می‌خواهید بیشتر با وردپرس آشنا شوید می‌توانید با خرید هاست از ما نصب وردپرس و کانفیگ های موردنیاز را به کارشناسان ما بسپارید. برای نصب وردپرس نیز به مقاله نصب وردپرس در دایرکت ادمین و یا نصب وردپرس در سی‌پنل مراجعه بفرمایید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

Cover Article install webmin in the centos7

  •  

یکی از کنترل پنل‌هایی که امکان مدیریت سرور را به ما می‌دهد Webmin است. این کنترل پنل که رایگان است گزینه‌ی خوبی برای استفاده بسیاری از کسانی است که می‌خواهند به سرور خود به راحتی دسترسی داشته باشند و در مرورگر و در فضای گرافیکی از سرور خود استفاده کنند و حتی به کانفیگ آن بپردازند. به صورت پیش‌فرض وب مین روی پورت ۱۰۰۰۰ بر پروتکل TCP مدیریت می‌شود و با نصب Open SSL و ماژول‌های Perl می‌توان از ارتباط امن ssl در این ماژول استفاده نمود.

پیش نیاز‌های نصب وبمین/ Webmin

  • یک سرور یا سرورمجازی با سیستم عامل CentOS7
  • دسترسی روت به سیستم یا داشتن پسورد برای sudo
  • داشتن یک دامنه با DNS هایی که IP سروری که وبمین روی آن نصب است می‌شود تنظیم شده باشد

شروع نصب وب‌مین/ Webmin

در اولین قدم برای نصب وب‌مین روی CentOS 7 این است که مخزن Webmin را فعال کنید و بسته وبمین را از طریق خط فرمان نصب کنید.

قدم اول: با هر ویرایشگر دلخواهی فایل زیر را ایجاد کنید:

sudo nano /etc/yum.repos.d/webmin.repo

اطلاعات زیر را درون فایلی که ایجاد نمودید کپی کنید و فایل را ذخیره کنید:

[Webmin]
name=Webmin Distribution Neutral
#baseurl=https://download.webmin.com/download/yum
mirrorlist=https://download.webmin.com/download/yum/mirrorlist
enabled=1

قدم دوم: کلید GPG (نویسنده‌ی وبمین) را اضافه کنید تا سیستم شما به مخزن جدید اعتماد کند:

wget http://www.webmin.com/jcameron-key.asc
sudo rpm --import jcameron-key.asc

قدم سوم: حال وبمین را با این دستور نصب کنید:

sudo yum install webmin

پس از پایان نصب وب مین باید چنین خروجی را دریافت کنید:

Output
Webmin install complete. You can now login to https://your_domain:10000/
as root with your root password.

سرویس وبمین به صورت خودکار شروع به کار می‌کند.

تنظیم فایروال برای دسترسی به وبمین

همانطور که می‌دانید وبمین از طریق پورت ۱۰۰۰۰ قابل دسترسی است. به همین جهت نیاز است که شما در فایروال خود این پورت را باز کنید.

برای بازکردن پورت ۱۰۰۰۰ این دستور را اجرا نمایید:

sudo firewall-cmd --zone=public --add-port=10000/tcp --permanent
sudo firewall-cmd --reload

چگونه به رابط‌کاربری وبمین دسترسی پیدا کنم؟

حال که وبمین روی سنت‌او‌اس شما نصب گردیده است، برای استفاده از آن مرورگر خود را باز کنید و آدرس hostname یا آیپی سرور خود را به همراه پورت ۱۰۰۰۰ وارد نمایید:

https://your_server_ip_or_hostname:10000/

وقتی آدرس مورد نظر خود را در مرورگر وارد کردید چنین صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید روی Advanced کلیک کنید:

سپس روی گزینه‌ی Proceed to IP کلیک نمایید:
حالا به صفحه‌ی لاگین وارد می‌شوید که نام کاربری برای ورود شما root و رمز عبور شما همان پسورد کاربر روت است:
پس از وارد کردن اطلاعات خود روی Sign in کلیک کنید تا به صفحه‌ی اصلی این کنترل پنل وارد شوید.
تبریک می‌گویم، شما توانستید با موفقیت این کنترل پنل را در CentOS 7 نصب کنید. حال اگر می‌خواهید ویرچوآل مین را در این کنترل‌پنل کانفیگ کنید به مقاله‌ی نصب کنترل پنل وبمین روی ubuntu 18.4 مراجعه کنید.

امیدواریم از این آموزش استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

  •  

یکی از قابلیت های بسیار حیاتی دایرکت ادمین ساخت اکانت ایمیل می‌باشد و شما می‌توانید بسته به محدودیت های هاست خود تعداد اکانت های زیادی درست کنید و به دلیل وجود تعداد اکانت های بسیار زیاد، ایمیل های بسیاری نیز دریافت خواهید کرد که نیاز به پاسخگویی خواهند داشت، ما نمی‌توانیم تمام زمان خود را برای پاسخگویی به ایمیل ها بگذاریم به همین دلیل دایرکت ادمین قابلیت پاسخ دهنده خودکار را معرفی کرد تا کمی از مشکلات ما حل شود. با اینکه پاسخ دهنده خودکار بسیار حرفه ای نمی‌باشد اما راهی مناسب برای خرید زمان می‌باشد و دست شما را باز می‌گذارد تا در زمان مناسب پاسخی کامل به شخص مقابل بدهید.

نحوه کار پاسخ دهنده به این صورت می‌باشد، هر زمان شخصی برای شما ایمیل ارسال کرد یک ایمیل که توسط خود شما از قبل نوشته شده است ارسال خواهد شد، به عنوان مثال شما به ادرس ایمیل زویپ سرور یک ایمیل می‌فرستید، در جواب یک ایمیل به شما فرستاده می‌شود که درون آن متنی مانند ” ایمیل شما دریافت شد، در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد ” نوشته شده است.

از قسمت E-mail Manager به بخش Autoresponders وارد شوید.

در این صفحه بر روی گزینه Create Autoresponders کلیک کنید تا صفحه ساخت پاسخ دهنده جدید باز شود.

Responder Address : نشانی پاسخ دهنده خودکار را در این فیلد وارد کنید، این نشانی در هدر ایمیل ها نشان داده خواهد شد.

Subject Prefix : عنوان ایمیل را در این بخش وارد کنید.

Currnet -Type : نوع نوشتار این ایمیل با این گزینه مشخص خواهد شد. اگر میخواد با استفاده از html یک قالب دلخواه طراحی کنید این گزینه را برابر با Text / Html قرار بدهید و اگر می‌خواهید یک متن ساده را بنویسید این گزینه را بدون تغییر رها کنید.

Replay Frequency : فرکانس ارسال به این معنی می‌باشد، هر زمان شما دو روز به یک ایمیل پاسخ ندادید پاسخ دهنده خودکار یک ایمیل برای شخص مقال ارسال خواهد کرد.

Responder Massage : متن ایمیل ارسالی را در این قسمت بنویسید. فراموش نکنید متن ارسالی در تمامی ایمیل ها یکسان خواهد بود و تغییر نخواهد کرد. پیشنهاد می‌شود در این بخش از متن هایی مانند ” دو روز دیگر به شما پاسخ خواهم داد ” استفاده کنید.

Send a CC to : در صورتی که می‌خواهید یک کپی از هر ایمیلی که ارسال می‌شود برای صندوق ایمیل دیگری نیز ارسال شود، ادرس ایمیل دلخواه را در این فیلد وارد کنید، به عنوان مثال زمانی که شخصی ایمیلی به شما ارسال کرده است و شما این فیلد را با ادرس test@zoip.ir تنظیم کرده‌اید، ابتدا یک ایمیل با متن نوشته شده توسط شما به شخصی که ایمیل ارسال کرده فرستاده خواهد شد و سپس یک کپی از همان ایمیل به ادرس test@zoip.ir نیز ارسال خواهد شد. پس از تنظیم گزینه‌ ها بر روی گزینه Save کلیک کنید تا مراحل ساخت به اتمام برسد و این پاسخ دهنده فعال شود.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست دایرکت ادمین را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی دایرکت ادمین و لایسنس دایرکت ادمین از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور