زویپ سرور

سرور مجازی گزینه ای مناسب برای سایت‌ها و شرکت هایی است که نیاز به منابع اختصاصی دارند

زویپ سرور

سرور مجازی گزینه ای مناسب برای سایت‌ها و شرکت هایی است که نیاز به منابع اختصاصی دارند

زویپ سرور با بهره گیری از کادری متخصص و متعهد آماده ارائه خدمات وب از قبیل ثبت دامنه، سفارش هاست، سرور مجازی و خرید لایسنس با کیفیت بالا و تعرفه اقتصادی می باشد.

۹ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

cover Article Awstats

  •  

یکی دیگر از اپلیکشن‌های جعبه ابزارِ METRICS در سی پنل Awstats است. این ابزار در محیطی کاملاً گرافیکال آمار و ارقام وب‌سایتمان را نمایش می‌دهد. شما می‌توانید برای مشاهده‌ی آمار بازدید سایت خود از این ابزار استفاده کنید. اطلاعات و دیتایی که به صورت آماری این نرم‌افزار در اختیار ما قرار می‌دهد شامل بازدید‌های ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالیانه است. اگر می‌خواهید به جزءترین صورت ممکن سایت خود را بررسی کنید و آمار آن را به‌دست بیاورید من این ابزار را به شما معرفی می‌کنم. برای بهتر درک کردن این ابزار در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با این ابزار آشنا کنم.

Awstats در کجای سی پنل قرار دارد؟

طبق معمول به تب METRICS مراجعه کرده و ابزار Awstats را انتخاب نمایید.

انتخاب دامنه‌ی موردنظر

زمانی که وارد صفحه‌ی این نرم‌افزار در سی پنل شدید، باید دامنه‌ای را اتنخاب کنید که قصد دیدن آمار آن سایت را دارید.

نمودارهای آماری وب سایت

سپس وارد صفحه ای خواهید شد که نمایی از آن را در تصویر زیر می‌بینید.

از فهرست ناوبری سمت چپ، به بخش‌های مختلف این صفحه هدایت خواهید شد. هر بخش به صورت دسته‌بندی شده، یک نوع از آمار سایت را به شما نشان می‌دهد. به عنوان مثال در گروه پیوندهای When نوار سمت چپ اینکه به صورت ساعتی، روزانه و ماهیانه چطور از سایت ما بازدید صورت گرفته را نشان می‌دهد. به همین ترتیب از دیگر قسمت‌های این صفحه قادر به دریافت اطلاعات بسیار خوبی از آمار سایت‌تان خواهید شد.

هم اکنون که با سی پنل بیشتر آشنا شدید، می توانید جهت خرید هاست سی پنل یا مشاوره قبل از خرید با ما در ارتباط باشید.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست سی‌پنل را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی سی پنل و لایسنس سی‌پنل از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

 

دیتابیس یا همان پایگاه داده یکی از مهم ترین مباحث در دنیای کامپیوترها می‌باشد. دیتابیس ها محل ذخیره شدن اطلاعات هستند، این اطلاعات می‌تواند ۰ ، ۱ و یا رشته‌ای از کاراکترها باشد. پایگاه داده همانند یک بانک اطلاعاتی است که داده ها در آن ها به صورت دسته بندی شده ذخیره می‌شوند، این اطلاعات گاهی باهم مرتبط هستند و گاهی نیز از هم جدا و مستقل می‌باشند. بنابر این تعریف می­‌توان گفت هر سیستمی که حجمی از اطلاعات را به‌صورت منظم و دسته‌بندی‌شده نگهداری کند یک دیتابیس به حساب می‌آید. در این مقاله نیز این بخش بسیار حیاتی در دایرکت ادمین را آموزش می‌دهیم تا بتوانید به راحتی پایگاه های داده خود را مدیریت کنید.

از قسمت Account Manager وارد بخش MySQL Management بشوید.

در این صفحه می‌توانید دیتابیس های ساخته شده را مدیریت کنید و یا دیتابیس جدیدی بسازید. به منظور ساخت دیتابیس جدید از گزینه های سمت راست Create New Database را انتخاب کنید. پس از ورود به این بخش با تنظیمات زیر روبرو می‌شود.

Database Name : نام دیتابیس خود را در این فیلد وارد کنید.

Database User : یوزرنیم کاربر اصلی دیتابیس را نیز در این فیلد وارد کنید. در صورتی که تیک گزینه روبروی این بخش را بزنید نام دیتابیس و یوزرنیم کاربر اصلی دیتابیس یکسان خواهند بود.

Database Password : کلمه عبور یا پسوورد دیتابیس و اکانت اصلی دیتابیس را نیز در این بخش وارد کنید. با کلیک بر روی دوتاس ابی رنگ در سمت چپ یک پسوورد تصادفی برای شما تولید میشود که بسیار امن میباشد.

در نهایت بر روی Create DATABASE کلیک کنید.

در نهایت نیز نمایش این پیغام به منزله اتمام مراحل ساخت و نبود مشکل می‌باشد همچنین این پاپ آپ اطلاعات دیتابیس ساخته شده را به طور کلی به شما نشان میدهد.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست دایرکت ادمین را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی دایرکت ادمین و لایسنس دایرکت ادمین از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

​​​​​​​

برای شروع این مقاله اول از همه باید به سؤال شبکه چیست؟ پاسخ داد تا بتوانیم انواع آن را از لحاظ جغرافیایی بیان کنیم. به اتصال دو دیوایس یا دو رایانه به همدیگر که بتوانند به یکدیگر دسترسی داشته باشند شبکه می‌گوییم. حال این شبکه می‌تواند دو رایانه باشد یا صد رایانه باشد، وقتی این رایانه‌ها بتوانند برای یکدیگر اطلاعاتی را ارسال کنند، در اینجا شبکه رخ داده است. حال این درکی ساده و کوچک از شبکه بود. یکی از معیارهایی که برای شبکه تعریف می‌شود شبکه از لحاظ جغرافیایی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

تقسیم‌بندی شبکه به لحاظ جغرافیایی

شبکه به لحاظ جغرافیایی به ۷ قسمت تقسیم می‌شود که به صورت زیر می‌باشد:

  1. Local area network (LAN)
  2. Wide area network (WAN)
  3. Wireless local area network (WLAN)
  4. Storage area network (SAN)
  5. Campus area network (CAN)
  6. Metropolitan area network (MAN)
  7. Personal area network (PAN)

Local area network (LAN)

کوچک‌ترین حالت شبکه در گروهی که گفته شد Local area network است که به تعریف ساده‌تر شبکه محلی گفته می‌شود. این نوع شبکه که به اتصال چندین رایانه در یک مکان گفته می‌شود و دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  • بستر ارتباطی اختصاصی است و نیازی به اجاره کردن رایانه‌ها نیست
  • پهنای باند بالا
  • broadcast در آن مجاز است

برای مثال می‌توان به شبکه‌ای که داخل شرکت‌ها و گیم‌نت‌ها و شبکه‌ها خانگی اشاره کرد.

Wide area network (WAN)

شبکه‌ی Wide area network که به معنای تحت لفظی می‌شود شبکه‌ی گسترده به شبکه‌ای گفته می‌شود که ویژگی‌های زیر را دارد:

  • در سطح قاره‌ای هستند
  • بستر ارتباطی در آن استیجاری هست و باید هزینه کنید
  • broadcast در آن مجاز نیست

برای مثال می‌توان به شبکه‌های مخابراتی را مثال زد.

Wireless local area network (WLAN)

شبکه‌ی Wireless local area network، همان‌طور که از اسم آن مشخص است شبکه‌ی وایرلسی است. و تمام خصوصیات شبکه LAN را در خود دارد با این تفاوت که بر بستر Wireless کار می‌کند. شبکه های WLAN از امواج رادیویی با فرکانس بالا استفاده می کنند و اغلب شامل یک نقطه دسترسی به اینترنت هستند. مزیت اصلی این شبکه‌ها این است که نیازی به کابل کشی ندارد و کاربران می‌توانند به راحتی در این شبکه جابه‌جا شوند.

Storage area network (SAN)

شبکه‌های Storage area network که به آن شبکه‌ی ذخیره‌سازی می‌گویند. یک شبکه تخصصی و پرسرعت است که دسترسی شبکه به دستگاه‌های ذخیره‌سازی را فراهم می‌کند. و شبکه بیشتر برای ساخت یک بستر مناسب برای انتقال داده‌ها و اطلاعات حجیم بین سرویس دهنده‌ها و سرویس گیرنده‌ها برپا می‌گردد.

سرویس دهنده‌ی ذخیره‌سازی یا Storage Server دارای حجم زیادی از اطلاعات می‌باشد بطوریکه برای انتقال داده‌ها و ارائه خدمات مناسب نیاز به پهنای باند بالا می‌باشد . از مشخصات این نوع شبکه می‌توان داشتن بازده بالا برای انتقال حجم زیادی از داده‌ها، در دسترس بودن همیشگیِ سرویس دهنده‌ها حتی در فاصله‌های دور و طولانی و گستردگی زیاد در ابعاد شبکه‌های محلی یا شبکه‌های شهری یا جهانی می‌باشد.

SANها معمولاً از میزبان‌ها، سوئیچ‌ها، عناصر ذخیره سازی و دستگاه‌های ذخیره سازی تشکیل شده‌اند که با استفاده از انواع فناوری، توپولوژی‌ها و پروتکل‌ها به هم متصل هستند. SAN‌ها حتی قادر به این هستند که بتوانند چندین سایت را پوشش دهند.

Campus area network (CAN)

شبکه‌ی Campus area network یکی دیگر از تقسیم‌بندی شبکه‌ها گفته می‌شود که به آن شبکه‌ی پردیسی یا شبکه‌ی دانشگاهی گفته می‌شود. شبکه‌ی دانشگاهی یک شبکه‌ی رایانه‌ای است که از اتصال چند شبکه‌ی محلی یا همان LAN است که همه آن‌ها محدود به یک ناحیه جغرافیایی هستند، مانند محوطه یک دانشگاه، یک مجموعه صنعتی یا یک پایگاه نظامی. می‌توان آن را به عنوان یکی از انواع شبکه‌های شهری به حساب آورد که عموماً محدود به ناحیه‌ای کوچک‌تر از اندازه معمول یک شبکه کلان‌شهری است. شبکه‌ی دانشگاهی بزرگ‌تر از یک شبکه‌ی محلی ولی کوچکتر از یک شبکه‌ی گسترده یا همان WAN است.

Metropolitan area network (MAN)

شبکه‌ی Metropolitan area network یا شبکه‌ی شهری یک شبکه کامپیوتری است که از حد چندین بلوک ساختمانی تا گستره یک شهر را می‌تواند شامل شود. این شبکه بزرگتر از یک شبکه محلی (LAN) یک ساختمان است اما در یک منطقه جغرافیایی واحد که کوچکتر از یک شبکه گسترده (WAN) است قرار دارد. در این شبکه‌ها معمولاً از زیرساخت بی‌سیم یا اتصالات فیبر نوری جهت ارتباطات آن استفاده می‌شود. سرعت شبکه‌های کلانشهری نیز مانند شبکه‌های محلی می‌تواند بسته به کانال‌های ارتباطی از حدود متوسط تا سرعت‌های بالا تغییر کند. مالکیت و اداره یک شبکه شهری می‌تواند در اختیار یک سازمان باشد، ولی معمولاً سازمان‌ها و افراد بسیاری در این امر نقش ایفا می‌کنند. همچنین ممکن است که شبکه‌های شهری به عنوان خدمات عمومی در اختیار و اداره دولت باشد. این شبکه‌ها اغلب برای اتصال شبکه‌های محلی مختلف به یکدیگر بستر مناسب را ارائه می‌دهند. از خصوصیات این شبکه می‌توان به این موارد اشاره کرد

  • اجازه دسترسی‌های زیاد و پهنای باند بالا
  • یک ارتباط دائمی برای سرویس‌های محلی موجود در شبکه فراهم می‌کند
  • در یک ناحیه ی جغرافیایی خاص عمل می‌کند
  • تجهیزات نشان داده شده را به راحتی در محیط فیزیکی به یکدیگر متصل می‌کند
  • کنترل شبکه را تحت یک مدیریت محلی امکان پذیر می‌کند

Personal area network (PAN)

شبکه‌ی Personal area network که معنای تحت الفظی آن شبکه شخصی است، یک شبکه‌ی کامپیوتری برای اتصال دستگاه‌های الکترونیکی در فضای کاری یک فرد است. شبکه‌های شخصی انتقال داده را بین دستگاه‌هایی مانند رایانه، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستیارهای دیجیتال شخصی فراهم می کند. برد یک شبکه‌ شخصی عموماً چند متر بیشتر نیست. موارد مصرف شبکه‌های خصوصی می‌تواند جهت ارتباطات وسایل شخصی چند نفر به یکدیگر یا برقراری اتصال این وسایل به شبکه‌ای در سطح بالاتر و شبکه‌ی اینترنت باشد.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

 

دایرکت ادمین کنترل پنل محبوب و زیبا، قابلیتی تحت عنوان Brute Force Monitor دارد که به شما کمک می‌کند تا از حملات بروت فورس جلوگیری کنید و ایپی ها را فیلتر کنید. همچنین این قابلیت در راستای دیدن ورود و خروج ها نیز مفید می‌باشد و به صورت دقیق و لحظه ای به شما نماش می‌دهد که چه کسانی رمز عبور یا یوزر نیم خود را اشتباه زده اند و به ارور برخورده اند. در این بخش شما می‌توانید این افراد را به لیست سیاه اضافه کنید که هرگز نتوانند به سایت شما لاگین کنند و یا کسانی را انتخاب کنید تا با وجود چندین بار اشتباه وارد کردن پسوورد بازهم بتوانند لاگین کنند و جلوی آنها گرفته نشود. این بخش تا حد زیادی با فایروال دایرکت‌ ادمین که به صورت پیشفرض نصب می‌شود در تعامل می‌باشد و شما می‌توانید از این بخش و همچنین از بخش فایروال فیلتر هایی برای ایپی ها تنظیم کنید.

در برخی مواقع نیز پیش می‌آید شما به هر دلیلی می‌خواهید دسترسی به سایت خود را برای کشوری خاص ببندید در این مواقع نیز می‌بایستی به سراغ این بخش بیایید و رنج ایپی آن کشور را در بلک لیست دایرکت ادمین وارد کنید. اما کارایی این بخش به همینجا ختم نمی‌شود و استفاده های بسیار بیشتری میتوان از آن کرد. پس از لاگین به دایرکت ادمین همانند تصویر زیر از منوی سمت چپ گزینه Brute Force Monitor  را از بخش Admin Tools انتخاب کنید. البته فراموش نکنید این بخش مخصوص ادمین‌ها می‌باشد و کاربران عادی یا مشتری ها نمی‌توانند این بخش را مشاهده و یا تغییراتی در آن ایجاد کنند.

پس از ورود به این بخش با دنیای از لاگ های مربوط به لاگین مواجه می‌شوید. ابتدا این لحظه شاید کمی ترسناک به نظر بیاید اما پس از خواندن این مقاله تا انتها به راحتی می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی از لاگ ها به دست بیاورید و با تک تک بخش ها در تعامل باشید. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image-75.png است

در قسمت بالایی هر بخش گزینه هایی وجود دارد که مربوط به تنظیمات ظاهری هستند. گزینه اول که منوی کشویی می‌باشد مشخص میکند چه مواردی برای شما نمایش داده شود. گزینه بعدی Density می‌باشد که سایز نمایش لاگ ها را مشخص می‌کند. گزینه بعدی مربوط به تعداد لاگ ها می‌باشند و شما می‌توانید با استفاده از دو فلش کنار این اعداد به صفحات بعدی یا قبلی لاگ ها بروید. گزینه اخر نیز برای رفرش یا تازه سازی لاگ ها می‌باشد.

قسمت اول که به صورت پیشفرض وارد آن می‌شوید مربوط به اشخاصی می‌باشد که به دلیل اشتباه بودن یوزر یا پسوورد نتوانسته اند به سایت یا سرور شما لاگین کنند. در ستون اول از سمت چپ ID های هر لاگ نشان داده می‌شود که شامل تاریخ و ساعت به همراه یک عدد یکتا می‌باشد. در ستون دوم ایپی شخصی که قصد لاگین داشته است را مشاهده می‌کنید. در ستون سوم یوزری که شخص قصد داشته با آن لاگین کند را نشان می‌دهد. در ستون چهارم تعداد تلاش ها نشان داده می‌شود. ستون Filter نیز سرویس و ستون چهارم نیز اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Faild Logins: IP List : در این بخش لاگین های ناقص بر اساس ایپی ها موجود می‌باشد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید به ترتیب از سمت چپ به راست ادرس ایپی ها، تعداد لاگین های ناقص یا اشتباه، زمان اولین لاگین، زمان اخرین لاگین، اعلان ارسال شده است یا خیر، بلاک شده است یا خیر و در ستون اخر نیز با کلیک بر روی علامت سوال اطلاعاتی در مورد ایپی به شما داده می‌شود. دایرکت ادمین زمانی که تشخیص بدهد یک نفر قصد انجام کار مخرب و یا انجام حمله بروت فورس را دارد ایپی شخص را بلاک می‌کند. شما می‌توانید با دستکاری تنظیمات فایروال تعداد دفعات لاگین اشتباه را کمتر کنید و یا برخی از ایپی ها را بلاک کنید که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

گزینه سوم Faild Logins: Usernames list می‌باشد که لاگین های ناموفق را بر اساس یوزرنیم تفکیک می‌کند. یوزر ها هر چند بار ورود ناموفق داشته باشند بلاک نمی‌شوند. به ترتیب از سمت چپ به راست ستون ها را توضیح خواهیم داد. ستون اول یوزرنیم را نشان می‌دهد به عنوان مثال در تصویر بالا اولین یوزر روت می‌باشد. ستون دوم تعداد ورود های ناموفق را نشان می‌دهد. ستون سوم همانند بخش قبل اولین لاگین و ستون بعد اخرین لاگین را نشان می‌دهد. در ستون انتها نیز مشخص شده است که اعلانی برای شما ارسال شده است یا خیر که می‌توانید این گزینه را فعال کنید.

در بخش چهارم یعنی Skip List ایپی هایی مشخص می‌شود تا برای همیشه بتوانند لاگین کنند و فایروال به هیچ عنوان آنها را بلاک نمی‌کند حتی اگر هزاران بار رمزعبور خود را اشتباه وارد کنند. به صورت پیشفرض ایپی سرور در این بخش مشخص شده است و شما می‌توانید موارد بیشتری را به آن از سمت راست گزینه add to skip list اضافه کنید. فراموش نکنید آیپی هیچ شخصی را جز خودتان نباید وارد این بخش کنید زیرا اینکار موارد امنیتی بسیاری را به وجود می‌آورد. اگر ایپی شما پابلیک می‌باشد میتوانید ایپی خود را به این بخش اضافه کنید.

در بخش آخر یعنی بخش پنجم لیست آیپی های بلاک شده نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید ایپی موردنظر خود را در کادر بالای صفحه وارد کنید و سپس بر روی دکمه Block کلیک کنید تا ایپی موردنظر بلاک شود و از ورود او جلوگیری شود. فایروال نیز مواردی را بلاک می‌کند که قصد لاگین به ssh و یا سرویس های دیگر را دارند اما پسوورد را بارها اشتباه وارد می‌کنند.

اگر قصد آنبلاک کردن یک ایپی و ازاد کردن آن را داشتید بر روی تیک سمت چپ آن کلیک کنید و گزینه Unblock را بزنید. در نهایت نیز میتوانید برای انجام تنظیمات حرفه‌ای تر به فایروال دایرکت ادمین که در بخش Extra Features وجود دارد مراجعه کنید.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست دایرکت ادمین را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی دایرکت ادمین و لایسنس دایرکت ادمین از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

 

یکی از کارهای حیاتی برای وب‌سایتمان این است که خطاها/ Errorهای آن را رفع کنیم تا سایت ما به مشکل برنخورد. گاهی اوقات به دلیل حجم صفحات سایت و حجم بالا تعامل سایت با کاربر، خطاهای حیاتیِ سایت را نمی‌توانیم متوجه آن شویم و شاید این خطاها یک خطای سطحی باشد و مشکلی خاصی را برای ما ایجاد نکند ولی اگر این خطاها یک خطای مهم باشد و باعث پایین آوردن بازدید سایت و در روند سئوی سایت مشکل ایجاد کند و اینجاست که باید به این خطاها هر چه زودتر رسیدگی شود و آن را برطرف کرد. سی پنل ابزاری را در اختیار ما قرار داده است که آخرین خطاهای قابل اهمیت را برای ما به نمایش می‌گذارد. به همین سبب بهتر است روزانه و اگر نتوانستید هفته‌ای یک‌بار این قسمت از سی پنل را مشاهده کنید تا از روند بدون مشکل وب سایت خود اطمینان پیدا کنید.

Errors کجای سی پنل است؟

از تب METRICS ابزار Errors را انتخاب نمایید.

دیدن خطاهای سایت

در کادر قرمز رنگی که مشاهده می‌کنید از خط‌های بالا آخرین خطاهای سایت را به صورت لاگ‌وار به نمایش می‌گذارد. برای مثال در این فضای میزبانی ما پوشه‌ی public_html را پاک کردیم برای امتحان و شما در خط بالای این قسمت مشاهده می‌کنید که سی‌پنل اول از همه تاریخ این خطا را مشخص کرده است، سپس ساعت را دقیق مشخص کرده است کد این رویداد و آیپی شخصی که این خطا برای او به نمایش در آمده است را نیز آورده است و در آخر این خط پیغام File not found و خطای ۴۰۴ را برای ما آورده است. بدین ترتیب شما می‌توانید خطاهای سایت خود را با ریزترین جزئیات مشاهده کنید و به رفع آن اقدام کنید.

هم اکنون که با سی پنل بیشتر آشنا شدید، می توانید جهت خرید هاست سی پنل یا مشاوره قبل از خرید با ما در ارتباط باشید.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست سی‌پنل را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی سی پنل و لایسنس سی‌پنل از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

 

ویندوز سرور ۲۰۱۹ یکی از محصولات شرکت مایکروسافت است که در خانواده‌ی ویندوز سرورها جای دارد. این نسخه از ویندوز سرور که در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۸ معرفی و منتشر شد. این نسخه از ویندوز سرور که طبق معمول شرکت مایکروسافت در اویل انتشار خود با باگ‌ها و مشکلاتی را با خود به همراه داشت اما پس از مدتی این ویندوز رفع باگ شد و نسخه نهایی و بدون مشکلات اولیه‌ی آن در تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۱۸ عرضه شد و همزمان با نسخه نهایی این ویندوز سرور نسخه ویندوز ۱۰ ۱۸۰۹ هم عرضه شد. اما در حال حاضری که شما این نسخه‌ای که برای شما برای دانلود گذاشته ایم بدون هیچ مشکل است و آخرین ورژن آن در تاریخ ماه می ۲۰۲۲ می‌باشد.

ویژگی‌های Windows Server 2019

  • Windows Admin Center: برای مدیریت و برقراری امنیت در ویندوز سرور ابزارهای فراوانی را ویندوزهای سروری در اختیار ما قرار داده است و هرکدام برای یک کاری ساخته شده است. اما این ابزار یعنی ویندوز ادمین سنتر تمامی ابزاری که در ویندوز سرور را لازم دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این ابزار رایگان است و شما می‌توانید از سایت ارئه دهنده‌ی آن یعنی مایکروسافت دانلود کنید.
  • Containers: کانتینرها به سرورهای شما این امکان را می‌دهد که وقتی توسعه‌دهندگان برنامه جدیدی را به آن‌ها تحویل می‌دهند و تجربه کلی را برای کاربر نهایی بهبود می‌بخشند، تقریباً به وابستگی‌ها و الزامات برنامه اهمیتی نمی‌دهند!
  • Server Core: متداول ترین نسخه‌ی نصبی ویندوز سرور ۲۰۱۹ نسخه‌ی Desktop Experience است. که یک رابط گرافیکی کاملاً شبیه به ویندوز ۱۰ را به کاربر می‌دهد. از طرف دیگر، Server Core یک نسخه‌ی ویندوز سرور ۲۰۱۹ است که فاقد رابط گرافیکی است. هر دو نسخه قابلیت‌های یک ویندوز سرور را به ما می‌دهد اما مزایای استفاده از Server Core این است که سبک‌تر، کم حجم‌تر، سریعتر و بیشتر بر امنیت متمرکز است. راه‌اندازیِ آن سریع است. Server Core بر روی عملکردهای اصلیِ یک ویندوز سرور تمرکز می‌کند و معمولاً می‌تواند این کار را به روشی ساده‌تر از نسخه‌ی Desktop Experience انجام دهد. البته Server Core در ویندوز سرور ۲۰۱۹ چیز جدیدی نبود و از ویندوز سرور ۲۰۱۲ وجود داشته است و استفاده از این نسخه بسیار کم بود ولی خوشبختانه، Windows Admin Center که روی مرورگر اجرا می‌شود و رابط‌گرافیکی را برای مدیریت ویندوزسرورها، از جمله Server Core به ما می دهد.
  • امنیت بسیار عالی: اگر ویندوز سرور ۲۰۱۹ را ایمن‌ترین ویندوز مایکروسافت بنامیم کم نگفته‌ایم. زیرا قابلیت‌های Defender این سیستم‌عامل توانسته است در برابر حملات تقویت شده است. ATP یک قابلیت و فناوری جدید در این ویندوز سرور است که امنیت را به ویندوز سرور بخشیده است.
  • استفاده از قابلیت‌های لینوکس: همان‌طور که می‌دانید اکثر ویندوز سرورها بر پایه‌ی لینوکس کار می‌کنند. زیرا هم سبک‌تر است نسبت به ویندوزسرور و هم قابلیت‌های بیشتری دارید. حالا شما می‌توانید با نصب نسخه Server Core یا Nano Server به قابلیت‌های لینوکس هم دست پیدا کنید.
  • اتصال خودکار برای کاربران: اگر کاربرانی دارید که مانند اکثر شرکت‌ها باید از مکان‌های دیگر با سرور شما کار کنند، و در دسترسی به اطلاعات و داده‌ی شما راحت‌ باشند. راه‌های بی‌شماری برای انجام اتصال از راه دور وجود دارد، اما دو راه درون ویندوز سرور ۲۰۱۹ وجود دارد که بسیاری از شما مناسب است که ارزش امتحان آن را دارد یکی DirectAccess و دیگری Always On VPN (AOVPN) هستند. هر دوی این فناوری‌های دسترسی از راه دور به منظور خودکار کردن اتصال رایانه‌های کلاینت ویندوز شما به شبکه داخل شکرت شما کار می‌کنند، بنابراین کاربران شما دیگر نگران قطعی در اتصال خود نیستند.فرقی نمی‌کند از DirectAccess یا Always On VPN یا هر شکل دیگری از دسترسی مانند ریموت دسکتاپ از راه دور استفاده کنید، نکته اینجاست که Windows Server 2019 تمام این قابلیت‌ها را مستقیماً شامل می‌شود. گزینه های زیادی برای اتصال به سرور در این ویندوز سرور وجود دارد.

دانلود Windows Server 2019:

ورژن نرم افزار لینک دانلود حجم دانلود
Windows Server 2019 دانلود مستقیم ۴٫۲۴ گیگابایت

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

دایرکت ادمین چیست

مشکل لود نشدن دایرکت ادمین | راه حل ها و دلایل

در مقالات قبلی به آموزش بخش های مهم دایرکت ادمین پرداختیم و آنها را به صورت مجزا معرفی کردیم، همچنین توضیحاتی نیز در مورد دایرکت ادمین چیست؟ دادیم. در این مقاله نیز می‌خواهیم مشکل بالا نیامدن دایرکت ادمین و راه حل های احتمالی را بررسی کنیم. بعضی مواقع پیش می‌آید شما ادرس سرور دایرکت ادمین خود را وارد می‌کنید اما با صفحه This site can’t be reached روبرو می‌شوید که نشان دهنده دردسترس نبودن دایرکت ادمین می‌باشد، این قضیه به دلیل اینکه دیگر هاست های میزبانی شده بر روی سرور بالا نمی‌آیند یک بحران اضطراری محسوب می‌شود و می‌بایستی هرچه زودتر رفع گردد.

دلایل رایج بالا نیامدن دایرکت ادمین

  • خاموش بودن یا خاموش شدن سرویس دایرکت ادمین در سرور
  • لایسنس دایرکت ادمین
  • پورت دایرکت ادمین

خاموش بودن یا خاموش شدن سرویس دایرکت ادمین

پس از دیدن صفحه This site can’t be reached ابتدایی ترین و اولین کاری که می‌بایستی انجام بدهید چک کردن روشن بودن دایرکت ادمین می‌باشد. در همین جهت به سرور خود SSH زده و یکی از دو کامند زیر را وارد کنید.

/etc/init.d/directadmin restart
service directadmin restart

اگر نیز همچنان مشکل پابرجا بود یا مشکلی در ریستارت کردن دایرکت ادمین وجود داشت می‌بایستی به سراغ فایل لاگ بروید و یک لاگ خوانی حرفه ای برای رفع مشکل انجام بدهید البته می‌‌توانید از گوگل و متخصصان در این حوزه نیز کمک بگیرید. برای دیدن فایل لاگ ها کامند زیر را وارد کنید.

nano /var/log/directadmin/error.log

در صورتی که ویرایشگر نانو Nano در سرور شما نصب نیست می‌توایند به جای نانو از vi استفاده کنید و یا با کامند زیر نانو را در سرور خود نصب کنید.

Centos : yum install nano -y
Ubunto , Debian : apt install nano -y

لایسنس دایرکت ادمین

یکی دیگر از مشکلات احتمالی لایسنس دایرکت ادمین می‌باشد، این مشکل یک مشکل عادی محسوب می‌شود زیرا اکثر کاربران ایرانی دایرکت ادمین از لایسنس های اشتراکی و سیستمی استفاده می‌کنند که می‌بایستی آنها را در فواصل کوتاه مدت چک کرد تا دچار مشکل نشده باشند.

ابتدا می‌بایستی تاریخ انقضا لایسنس را چک کنید تا مهلت آن تمام نشده باشد، اگر زمانش تمام شده بود ابتدا لایسنس جدید را خریداری یا تمدید کنید سپس کامند های زیرا را جهت اپدیت لایسنس استفاده کنید.

اگر نیز زمان آن تمام نشده بود به مرحله بعدی یعنی پورت دایرکت ادمین بروید.

cd /usr/local/directadmin/scripts
./getLicense.sh client licenseid
service directadmin restart

پورت دایرکت ادمین

مورد بعدی که میتواند برای شما گاهی دردسر درست کند پورت ها و فایروال ها می‌باشد. ابتدا می‌بایستی چک کنید تا پورت دایرکت ادمین بسته نشده باشد، پورت پیشفرض دایرکت ادمین ۲۲۲۲ می‌باشد. در انتها نیز با توجه به توزیع لینوکسی خود یکی از کامند های زیر را برای خاموش کردن iptables استفاده کنید.

Service iptables stop
/etc/init.d/iptables stop
sudo systemctl disable firewalld
sudo systemctl stop firewalld
sudo systemctl status firewalld

در صورتی که از فایروال قدرتمند CSF استفاده می‌‎کنید از کامند زیر برای خاموش کردن فایروال استفاده کنید.

 csf -x

در انتها نیز به احتمال زیاد مشکل شما با انجام موارد بالا حل شود، اگر نیز مشکل همچنان پابرجا بود در صورتی که سرور مجازی خود را از زویپ سرور خریده اید می‌توانید با پشتیبانی در تماس باشید تا مشکل شما در کمترین زمان ممکن حل شود.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست دایرکت ادمین را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی دایرکت ادمین و لایسنس دایرکت ادمین از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

دایرکت ادمین چیست

 

ریسلر یا نماینده شخصی میباشد که نمایندگی از مدیر اصلی سایت یا دایرکت ادمین با منابع محدودی گرفته و هاست میفروشد.ریسلر دسترسی بیشتری نسبت به کاربر و دسترسی محدود‌تری نسبت به مدیر دارد. در آموزش آشنایی با دایرکت ادمین بخش کاربر و در آموزش آشنایی با بخش Admin Area قسمت مدیریت دایرکت ادمین را به شما آموزش دادیم حال نیز میخواهیم بخش نماینده یا ریسلر را در دایرکت ادمین آموزش دهیم.

ایجاد اکانت و دامنه جدید

در صورتی که قصد دارید روی سرور دایرکت ادمین خود اکانت جدید ایجاد کنید لازم است ابتدا پلن های هاست مد نظر را روی سرور ایجاد کنید. بدین منظور بعد از ورود به دایرکت ادمین گزینه Reseller Level را انتخاب کنید.

در بخش Reseller شما میتوانید موارد مربوط به امور کاربران را انجام دهید. به عنوان مثال کاربر جدید ایجاد کنید، لیست کاربران را مشاهده کنید و…

در اولین باید پلن های هاست خود را در این بخش ایجاد کنید. برای افزودن پلن های خود از گزینه Add Package استفاده کنید.

در این صفحه متناسب با بسته هایی که مدنظر دارید، باید مقادیر را وارد کنید. به عنوان مثال در کادر Bandwidth میزان پهنای باند مجاز برای این پلن را مشخص میکنید و در کادر Disk Space میزان فضای دیسکی که کاربران این پلن مجاز به استفاده از آن میباشد را باید مشخص کنید؛ سایر گزینه ها نیز مشخص بوده و باید بر حسب نیاز و پلن بندی های مشخص شده مقادیر آنها را افزایش و یا کاهش دهید. برخی از گزینه ها در این بخش وجود دارند که فعال سازی آنها روی هاست اشتراکی پیشنهاد نمیگردد.

این گزینه ها عبارتند از CGI Access و Catch-All E-mail و SSH Access و DNS Control. همچنین در صورتی که قصد دارید هنگام استفاده بیش از حد منابع تعریف شده اکانت مسدود گردد، میتوانید گزینه Suspend At Limit را تیک بزنید تا هنگام پر شدن منابع تخصیص داده شده هاست مورد نظر مسدود گردد؛ بعد از تنظیم مقادیر مورد نیاز در انتهای صفحه، نام پلن مورد نظر را در کادر Package Name وارد و سپس Save را انتخاب کنید تا پلن ایجاد گردد.

مشاهده و تغییر پلن های موجود

برای مشاهده و تغییر Package هایی که از قبل ایجاد کرده اید درقسمت Reseller گزینه Manage User Packages را انتخاب کنید. در مرحله بعد لیستی از Package های از قبل ایجاد شده را مشاهده خواهید نمود که با کلیک بر روی هر کدام از آنها میتوانید مقادیر تعریف شده را تغییر دهید.

همچنین در صورتی که نیاز به حذف پلن دارید میتوانید تیک Select برای پلن مورد نظر را انتخاب و سپس گزینه Delete را بزنید.

ایجاد هاست برای کاربر

درصورتیکه طبق راهنمای انجام شده در مرحله قبل پلن هاست را ایجاد نموده اید، میتوانید با استفاده از گزینه Add New User هاست جدید ایجاد کنید.

در این صفحه ابتدا نام کاربری هاست مورد نظر، ایمیل کاربر هاست، پسورد و تکرار پسورد و نام دامنه مورد نظر را وارد و سپس از کادر Use User Package یکی از پکیج هایی که در مرحله قبل ایجاد کرده اید را انتخاب کنید؛ سپس درصورتیکه از آی پی اشتراکی سرور برای این هاست استفاده میکنید و نیازی به Customize کردن هاست مورد نظر ندارید، گزینه Submit را انتخاب کنید.

درصورتیکه قصد دارید برای هاست مورد نظر منابع بیشتری از پلن تعریف شده اختصاص دهید و یا درکل نیاز دارید که با پلن تعریف شده قبلی مقداری متفاوت باشد، میتوانید گزینه Customize را انتخاب کرده و سپس مقادیر موجود را به دلخواه تغییر داده و نهایتا Submit را بزنید.

بصورت پیشفرض پس از ایجاد اکانت، مشخصات اکانت به ایمیل ثبت شده ارسال میگردد. در صورتی که تمایل به ارسال مشخصات ندارید میتوانید تیک Send Email Notification را غیرفعال کنید و یا در صورتی که قصد دارید پیغام پیشفرض ارسالی توسط دایرکت ادمین را به دلخواه تغییر دهید گزینه Edit User Message را انتخاب کنید.

مدیریت هاست ها

برای مدیریت هاست های ایجاد شده هم از قسمت Reseller و هم از قسمت Admin Area قادر هستید آنها را جستجو و مدیریت کنید. برای مشاهده لیست تمامی اکانت های ایجاد شده توسط Reseller گزینه List Users را انتخاب کنید. همچنین در این قسمت میتوانید دامنه مورد نظر را در کادر جستجو وارد کنید تا راحتر کاربر مورد نظر را پیدا کنید. لیست کاربران دایرکت ادمین بصورت خلاصه مقدار مصرف دیسک، پهنای باند، وضعیت هاست، آی پی و نام دامنه را نمایش میدهد.

Suspend یا فعال کردن هاست

در قسمت مشاهده لیست کاربران شما میتوانید وضعیت ستون Suspended را بررسی کنید. در صورتی که این ستون Yes باشد، بدین معنی است که هاست مورد نظر شما Suspend میباشد و باید در صورت لزوم آنرا مجددا فعال کنید. برای فعال سازی تیک Select هاست مربوطه را انتخاب و سپس روی گزینه unSuspend کلیک کنید. با انتخاب این گزینه، هاست مربوطه مجدد فعال خواهد شد.

درصورتیکه قصد دارید هاستی را مسدود کنید، گزینه Select هاست مربوطه را انتخاب و سپس گزینه Suspend را بزنید.

حذف هاست

درصورتیکه نیاز دارید یکی از هاست های موجود روی سرور را حذف کنید، همانند مراحل قبل در قسمت مشاهده کاربران، تیکت هاست مربوطه را انتخاب و سپس گزینه Delete را انتخاب کنید؛ در نظر داشته باشید که قبل از حذف هاست حتما به بک آپ موجود دقت داشته باشید و با اطمینان کامل این گزینه را انتخاب کنید. هاست حذف شده در دایرکت ادمین بدون وجود بک آپ به هیچ عنوان قابل بازیابی نمیباشد. پس در صورت عدم اطمینان از وجود بک آپ و یا عدم نیاز به هاست مورد نظر به هیچ عنوان از این گزینه استفاده نکنید.

مشاهده اطلاعات ریز تر

در صورتی که نیاز دارید با جزئیات میزان مصرف هاست مورد نظر را بررسی کنید میتوانید در قسمت List Users روی هاست مدنظر کلیک کنید و به تب Usage Statiscs بروید.

در این قسمت قادر هستید تمامی ریز استفاده های هاست مورد نظر را مشاهده کنید و بعضا عملیات مدیریتی نیز انجام دهید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

در این صفحه بصورت سریع میتوانید برخی مقادیر را تغییر دهید. به عنوان مثال درصورتیکه میخواهید ایمیل کاربر را تغییر دهید و یا نیم سرور های پیش فرض تعریف شده در DNS Server این دامنه را تغیر دهید، خیلی ساده میتوانید در کادر مربوطه مقادیر مورد نیاز را وارد و سپس Save را بزنید.

محدودیت ارسال ایمیل برای هر هاست را نیز از طریق همین صفحه میتوانید با وارد نمودن مقدار مدنظر جلوی کادر Sent Emails وارد و سپس Save Limit را انتخاب کنید.

ویرایش محدودیت منابع کاربر

در صفحه قبل ریز جزییات مصرف هاست را مشاهده نمودید. در این صفحه گزینه هایی نیز وجود دارد که میتوانید منابع کاربر را مدیریت کنید. به تب Modify بروید تا وارد صفحه مدیریت منابع هاست مورد نظر شوید.

سپس صفحه ای مشابه تصویر زیر مشاهده خواهید نمود که تقریبا مشابه صفحه ایجاد کاربر با حالت Customize میباشد!

در این صفحه قادر خواهید بود از آی پی پیش فرض هاست تا دسترسی SSH و… را تنظیم کنید. به عنوان مثال در صورتی که قصد دارید آی پی کاربر را به آی پی اختصاصی دیگری تغییر دهید کافی هست در ابتدای صفحه در کادر Set IP To آی پی را وارد و سپس گزینه Save را انتخاب کنید.

ورود به عنوان کاربر هاست

در صورتی که تمایل دارید که به عنوان کاربر هاست وارد دایرکت ادمین شوید و موارد سمت کاربر را تست و یا استفاده کنید در صفحه جزییات گزینه Login as user را انتخاب کنید تا وارد صفحه مدیریت بخش کاربر شوید.

در این صفحه شما میتوانید به عنوان کاربر هاست مدنظر، وارد سیستم شده و مواردی نظیر: دیتابیس ها، فایل منیجر، اکانت های ایمیل، اکانت های FTP ، لاگ های سایت و… را مشاهده و مدیریت کنید.

بعداز گزینه های اولیه مدیریت بسته های هاست و کاربران امکانات بکاپ گیری از کاربران نیز در اختیار شما قراردارد. شما با استفاده از گزینه Manage User Backups، سیستم بک آپ گیری دایرکت ادمین را مشاهده و برای کاربر مورد نظر بک آپ تهیه کنید و یا از بک آپ های موجود، بک آپ کاربر مورد نظر را ریستور کنید.

به تصویر زیر دقت نمایید:

در این صفحه بصورت ساده تنظیم شده است که هر روز از تمام اکانت های موجود در دایرکت ادمین بک آپ تهیه و در پوشه User_backups ذخیره گردد. در صورتیکه نیاز دارید بک آپ های تهیه شده در FTP آپلود گردد در این صفحه میتوانید گزینه FTP را انتخاب و مشخصات FTP مورد نظر جهت آپلود را وارد کنید.

تغییر پسوورد

برای تغییر پسوورد کاربر در قسمت Reseller Areal میتوانید به راحتی با استفاده از گزینه Change Passwords اینکار را انجام دهید؛ بعد از ورود به این بخش در کادر Username نام کاربری هاست مدنظر را وارد و سپس پسوورد انتخابی را وارد و Submit را بزنید تا پسوورد تغییر یابد.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست دایرکت ادمین را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی دایرکت ادمین و لایسنس دایرکت ادمین از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور
  • ۰
  • ۰

covre article email disk usage

 

همان‌طور که می‌دانید صندوقی که برای اکانت‌های ایمیل خود می‌سازید فضایی را اشغال می‌کند و سی پنل این فضا را از فضای هاست و میزبانی شما می‌گیرد. گاهی اوقات برایتان پیش می‌آید که این فضا پر شده و شما نیاز به پاکسازی ایمیل‌های خود می‌کنید و اگر ایمیل‌های شما زیاد باشد و همچنین اکانت‌های ایمیل متفاوتی هم دارید کار دشوارتر می‌شود. اینجاست که سی پنل ابزاری را در اختیار ما قرارداده است که مخصوص همین امر است و کار ما را برای مدیریت فضای مصرفی از طرف ایمیل‌ها را سهل و آسان کرده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با این ابزار بسیار مفید و کاربردی سی پنل آشنایتان کنم.

Email Disk Usage کجاست؟

از تب EMAIL گزینه‌ی Email Disk Usage را انتخاب نمایید.

چگونه از Email Disk Usage استفاده کنیم؟

همانطور که در تصویر بالا شاهد هستید، در بالاترین قسمت این صفحه یک فهرست کشویی با نـام Account وجـود دارد کـه در
ابتدایی‌ترین گام باید یکی از صندوق‌های ایمیل خود را انتخاب نمایید. به‌طور پیشفرض حساب اولیه یا همان حسـاب system
Account
 به حالت انتخاب است که همان حساب ایمیل پیشفرض است که در قسمتهای دیگر این سلسله مقالات با آن آشـنا شدید. از
طریق جعبۀ جستجوی زیر این فهرست کشویی هم می‌توانید حسابی را جستجو کنید.
  1. of Messages: تعداد کل نامه‌هایی که در این صندوق وجود دارد را نشان می دهد. که می‌توان از همین‌جا فهمید که کدام بخش از این حساب ایمیل، بیشترین نامه را در خود جای داده است.
  2. Disk Usage: میزان مصرف این قسمت از حساب ایمیل به واحد کیلوبایت یا مگابایت از کل فضای میزبانی در این قسمت نمایش داده می‌شود.
  3. Actions: با کلیک روی دستور Manage از این ستون یک فهرست کشویی باز می‌شود که باید دستور مدیریتی برای پاکسازی صندوق ایمیل را انتخاب کنید. در ادامه به تک تک این موارد اشاره خواهد شد.
  4. Manage: از ستون Actions روی Manage کلیک کرده که به مانند تصویر زیر می‌توانیم برایی پاکسازی صندوق ایمیل اقدام کنیم.
از فهرست کشویی سمت چپ باید شاخص حذف کردن نامه‌های اضافی را انتخاب کنیم. که به ترتیب به این صورت است:
  • ۱ year old or more: ایمیل‌هایی با قدمت یک سال یا بیشتر حذف می‌شوند.
  • ۳۰ MB in size or more: ایمیل‌هایی با حجم ۳۰ مگابایت یا بیشتر حذف می‌شوند.
  • Previously viewed: نامه‌هایی که خوانده شدند حذف می‌شوند.
  • All messages: با انتخاب این گزینه کل نامه‌های موجود در این صندوق پاک خواهند شد.
  • Custom query …: با انتخاب این گزینه یک جعبۀ دیگر باز خواهد شد که باید دستور اجرایی برای سرویس Dovecot را درون آن وارد کنید. دانستن دستورات پرسوجویی Dovecot ضروری است.

در نهایت با کلیک روی دستور Permanently Delete نامه‌هایی با شاخص‌های انتخاب شده برای همیشه حذف می شوند و فضای میزبانی شما از نظر نامه‌های اضافه خالی می‌شوند.

 

هم اکنون که با سی پنل بیشتر آشنا شدید، می توانید جهت خرید هاست سی پنل یا مشاوره قبل از خرید با ما در ارتباط باشید.

در صورتی که قصد ارائه و فروش هاست سی‌پنل را دارید، می‌توانید با خرید سرور مجازی سی پنل و لایسنس سی‌پنل از زویپ سرور، نصب و کانفیگ‌های لازم را به کارشناسان شرکت بسپارید.

امیدواریم از این مقاله آموزشی زویپ سرور استفاده لازم را برده باشید.

  • زویپ سرور زویپ سرور